Mesti Baca!!!

Mesti Baca!!!
" Sedarilah posisi dan fungsimu dalam sejarah, dan laksanakanlah tugas suci ini dengan pengertian, keyakinan dan kesabaran. " (Imam Hasan Al-Banna)

Saturday, December 1, 2012

Erti Syukur. Alhamdulillah!

Assalamualaikum to all readers.. sollu a’la nabiyy ~ ^^


Alhamdulillah syukur Allah masih izinkn kita brnafas lagi pada hari ni. apa khabar iman? iman adakalanya naik dan adakalanya turun. sumenye bergantung pada kita,apa usaha2 yg kita lakukan yang dapat menambahkan iman kita.


hmm. berbicara soal syukur. bila ditanya, adakah kita bersyukur dengan nikmat yg Allah bagi pada kita? masing2 membenarkan.. ye2, saya syukur sangat2. tp, dalam x sedar, kita x pernah pun menzahirkan kesyukuran kita pada Allah. mulut kata syukur,tp anggota badan terus melakukan maksiat pada Allah.  tak nak solat. Tak nak tutup aurat . Tak jaga hubungan ngan Allah.  tak nak jaga pergaulan antara laki n perempuan.  tak nak bace al quran. Tak nak puasa. Tak nak pegi usrah. sumenye tak nak. tapi bila Allah bagi nikmat, nak pulak. Tak malu!


hmm. jom la same2 kita jadi org yg tahu malu. malu nak lakukan kemungkaran, malu nak lakukan maksiat setelah Allah bagi bertimbun- timbun nikmat. jom belajar erti syukur. dari sekecil2 perkara sehingga ke sebesar-besar perkara.


Allah mengingatkn dlm surah ibrahim ayat 7 yg brrmaksud : "sesungguhnya jika.kamu bersyukur,pasti Kami akn menambah nikmat kepadamu. jika.kamu mengingkari ,ssungguhnya azabKu sgt pedih. "


Jom sama2 tingkatkan rasa syukur atas segala nikmat yang dikurniakanNya kepada kita! ^^


-----------------

Alhamdulillah, finally home! habiskan masa cuti sebulan ni sebaik mungkin. InsyaAllah :-)


Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments:

Post a Comment