Mesti Baca!!!

Mesti Baca!!!
" Sedarilah posisi dan fungsimu dalam sejarah, dan laksanakanlah tugas suci ini dengan pengertian, keyakinan dan kesabaran. " (Imam Hasan Al-Banna)

Monday, December 13, 2010

~JANGAN PAKAI TUDUNG CARA BIARAWATI KRISTIAN~

Perhatian Untuk Kaum Hawa, Pemakaian Tudung Cara Kristian.


Pemakaian tudung biarawati telah menjadi fenomena pada masa kini tanpa disedari oleh umat Islam. Fashion tudung ala Biarawati Kristian ini mungkin lahir dari kelekaan umat Islam sendiri. Justeru, menjadi tanggungjawab kepada kita untuk menjauhi fashion tudung ini dan kembali kepada pemakaian tudung cara orang Islam, dan menunjukkan sikap berhati-hati kita dalam etika pemakaian Islam.

Sabda Rasulullah saw:
"Barangsiapa yang menyerupai sesuatu kaum, maka ia termasuk dari golongan mereka" (Hadith riwayat Abu Daud, disahihkan oleh Ibn Hibban)

Bagi anda yang memakai tudung seperti gambar di atas, ayuh tinggalkan fashion tersebut. Bagi suami atau bapa yang punyai isteri dan anak yang memakainya, tegahlah mereka. Bagi mereka yang punyai medium untuk menyampaikan mesej ini, sebarluaskan mesej ini untuk manfaat kita semua.

Sebarluaskan banner di bawah:

Semoga usaha kecil kita ini mendapat ganjaran yang besar di sisi Allah taala.

"Berpakaianlah mengikut ajaran Islam"

Thursday, December 9, 2010

~BARU DITEMUKAN SUNGAI DIBAWAH LAUTAN...SUBHANALLAH~

ALLAH IS GREAT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kisah Air Masin & Air Tawar

"Dan Dialah yang membiarkan dua laut mengalir (berdampingan); yang ini tawar lagi segar dan yang lain masin lagi pahit; dan Dia jadikan antara keduanya dinding dan batas yang menghalangi." (Q.S Al Furqan:53)

Jika Anda termasuk orang yang gemar menonton rancangan TV `Discovery' pasti kenal Mr.Jacques Yves Costeau, ia seorang ahli oceanografer dan ahli selam terkemuka dari Perancis. Orang tua yang berambut putih ini sepanjang hidupnya menyelam ke perbagai dasar samudera di seantero dunia dan membuat filem dokumentari tentang keindahan alam dasar laut untuk ditonton di seluruh dunia.

Pada suatu hari ketika sedang melakukan eksplorasi di bawah laut, tiba-tiba ia menemui beberapa kumpulan mata air tawar-segar yang sangat sedap rasanya kerana tidak bercampur/tidak melebur dengan air laut yang masin di sekelilingnya, seolah-olah ada dinding atau membran yang membatasi keduanya.

Fenomena ganjil itu memeningkan Mr. Costeau dan mendorongnya untuk mencari penyebab terpisahnya air tawar dari air masin di tengah-tengah lautan. Ia mulai berfikir, jangan-jangan itu hanya halusinansi atau khalayan sewaktu menyelam. Waktu pun terus berlalu setelah kejadian tersebut, namun ia tak
kunjung mendapatkan jawapan yang memuaskan tentang fenomena ganjil tersebut.

Sampai pada suatu hari ia bertemu dengan seorang profesor muslim, kemudian ia pun menceritakan fenomena ganjil itu. Profesor itu teringat pada ayat Al Quran tentang bertemunya dua lautan
(surat Ar-Rahman ayat 19-20) yang sering diidentikkan dengan Terusan Suez. Ayat itu berbunyi "Marajal bahraini yaltaqiyaan, bainahumaa barzakhun laa yabghiyaan..."Artinya: "Dia biarkan dua lautan bertemu, di antara keduanya ada batas yang tidak boleh ditembus." Kemudian dibacakan surat Al Furqan ayat 53 di atas.

Selain itu, dalam beberapa kitab tafsir, ayat tentang bertemunya dua lautan tapi tak bercampur airnya diertikan sebagai lokasi muara sungai, di mana terjadi pertemuan antara air tawar dari sungai dan air masin dari laut. Namun tafsir itu tidak menjelaskan ayat berikutnya dari surat Ar-Rahman ayat 22 yang berbunyi "Yakhruju minhuma lu'lu`u wal marjaan" ertinya "Keluar dari keduanya mutiara dan marjan." Padahal di muara sungai tidak ditemukan mutiara.

Terpesonalah Mr. Costeau mendengar ayat-ayat Al Qur'an itu, melebihi kekagumannya melihat keajaiban pemandangan yang pernah dilihatnya di lautan yang dalam. Al Qur'an ini mustahil disusun oleh Muhammad yang hidup di abad ke tujuh, suatu zaman saat belum ada peralatan selam yang canggih
untuk mencapai lokasi yang jauh terpencil di kedalaman samudera. Benar-benar suatu mukjizat, berita tentang fenomena ganjil 14 abad yang silam akhirnya terbukti pada abad 20. Mr. Costeau pun berkata bahawa Al Qur'an memang sesungguhnya kitab suci yang berisi firman Allah, yang seluruh kandungannya mutlak benar. Dengan seketika dia pun memeluk Islam.

Allahu Akbar...! Mr. Costeau mendapat hidayah melalui fenomena teknologi kelautan. Maha Benar Allah yang Maha Agung. Shadaqallahu Al `Azhim.Rasulullah s.a.w. bersabda: "Sesungguhnya hati manusia akan berkarat sebagaimana besi yang dikaratkan oleh air." Bila seorang bertanya, "Apakah caranya untuk menjadikan hati-hati ini bersih kembali?" Rasulullah s.a.w. bersabda, "Selalulah ingat mati dan membaca Al Quran."

Jika anda seorang penyelam, maka anda harus mengunjungi Cenote Angelita, Mexico. Disana ada sebuah gua. Jika anda menyelam sampai kedalaman 30 meter, airnya air segar (tawar), namun jika anda menyelam sampai kedalaman lebih dari 60 meter, airnya menjadi air asin, lalu anda dapat melihat
sebuah "sungai" di dasarnya, lengkap dengan pohon dan daun daunan.
 
 
 
 
 

~ 7 Hari Lagi ~ (Menanti Kepulanganmu)



Assalamualaikum bloggerz!

            Alhamdulillah,bersyukur sgt 45 hari tanpa ma & abah dpt dilalui dgn tenang & sabar..
meskipun macam2 perkara yg x dijangka terjadi,mgkin ni ujian dr Allah utk mngajar kami adik-beradik supaya lebih matang dlm mnjalani kehidupan seharian. Terasa sangat sukar utk memikul tanggungjawab sbagai ibu dan ayah di rumah tapi banyak yg kami belajar supaya lebih bertanggungjawag,tolak-ansur & sentiasa bekerjasama... Pejam celik,pejam celik, hanya tinggal 7 hari lagi mereka akan pulang ke malaysia..! YEAY! Kami da x sabar menunggu kepulangan Ma & Abah.. Kami harap ma,abah & semua jemaah haji akan tiba ke Malaysia dengan selamat... WE ALL MISS U SOO MUCH!!!! (^.^)

"7 HARI LAGI"
"MENANTI KEPULANGANMU"

Wednesday, December 8, 2010

~AKU DITAG~

"ANDA DITAG"....
blurrrrr!!!!
lpas ziarah blog ema,bru la tau kene jwab soklan2 ni rupenye...
bese la ana ni shbt baru blogger.. masih pening2 lagi ttg blog nih!

p/S : papepon Ema,ana try jwab yg terbaik eh.. sori lmbat ats sbb2 tertentu~ ehhehe~

1.benda yang paling penting dalam hidup aku ialah :
-Allah,Rasulullah,Al-Quran,ibu bapa sensiasa di hati~

2.benda terakhir yang aku beli guna duit sendiri :
-errrm,kalu x slap ker0ngsang,beli kat mydin 2 mggu lpas,hehe..~


3.tempat perkahwinan dan tema :
-ntah,janji cantik dipandang & x mnyalahi syariat..huhue~


4.adakah aku sedang bercinta :
-urm,x tau..~

5.berapa lama aku akan mencinta pasangan aku :
-Abadan abada ,insya Allah...

6.novel/buku/majalah yang baru aku beli :
-.....................


7.antara mak dan ayah yang mana lagi mesra :
-mak kot

8.orang yang betul-betul nak jumpa dalam hidup aku :
-some0ne ~ (secret)

9.adakah aku basuh baju sendiri :
-Washing Machine buat (mcm jwpn slma!)

10.dimanakah tempat yang aku betul-betul nak pergi :
- tunaikan haji & umrah,i'Allah.. ke syurgaNYA...AMIN!!!

11.pilih satu peluk/cium :
- ..............

12.beritahu 3 benda tentang orang yang tag aku :
                    -periang,da mcm bdak2! hehe <Little Einsteins> hehe
                    - kalu dye bad mood,da mcm SINGA da.. xder org yg brani tegur,jgn maarah aaa... =P

13. 8 lagu yang aku suka dan selalu dengar :
- banyak sgt terutamanya nasyeeeedd, layannn~
 <ema cute> - my best fren 4 eva & eva,huhu~
blogger-emoticon.blogspot.com
p/s : ema! yang " tag versi ke-2 tu" fakh x prlu jwb la ea... lbeh kurang je mcm yang kat ats nih~hehe..
jgn maraah yup! (^.^)

Sunday, December 5, 2010

~ Hatiku MilikNYA~

~Bisikan Kalbu~

Jemari kemas menggengam pena,
Melakar karya cinta pada-Nya,
Fikiran lemas tipuan buana,
Inilah puisi hatiku milik-Nya.

Hati tunduk mengabdikan diri,
Jiwa teguh ujian ilahi,
Tarbiah nafsu didik peribadi,
Insan soleh tetamu syurgawi.

Mata melirik semesta duniawi,
Telinga mendengar zikir yang suci,
Akal mentafsir yang tersurat,
Naluri menyingkap yang tersirat.

Susuri jalan yang satu,
Redahi ujian dalam rahmat-Nya,
Semakin berpadu cahaya kasih-Nya,
Benarlah kini, hatiku milik-Nya.

Mencari cinta ku temui noktah,
Mencari rindu ku temui sendu,
Mencari kasih ku temui sedih,
Mencari gembira ku temui lara.

Kian tercipta denai cinta,
Bisa terlukis hamparan rindu,
Moga terlakar gelombang kasih,
Agar terpahat lukisan gembira.

Pena ini terus bertinta,
Menanti ilham menukil kata,
Hatiku ini tetap milik-Nya,
Dari azali hingga akhir nyawa.


"Syukur ya Allah kerana temukan dia dgnku,yg membuatkan aku dekat denganMu,
Syukur ya Allah kerana jauhkan dia dariku,yg membuatkan aku ikhlas mencintaiMu....."




Yakinlah pada janji Allah!

Wanita-wanita yang keji adalah untuk laki-laki yang keji, dan laki-laki yang keji adalah buat wanita-wanita yang keji (pula), dan wanita-wanita yang baik adalah untuk laki-laki yang baik dan laki-laki yang baik adalah untuk wanita-wanita yang baik (pula). Mereka (yang dituduh) itu bersih dari apa yang dituduhkan oleh mereka (yang menuduh itu). Bagi mereka ampunan dan rezki yang mulia (surga)
[An Nur: 26]


Beruntunglah kamu !
tatkala Allah memilihmu untuk menyedari hakikat perhubungan antara lelaki dan wanita
Allah memilihmu sayang
Jangan pernah sia-siakan kasih sayang Allah ini


Tuesday, November 30, 2010

~dUnIaa aKhIr ZaMaN~ mErEnUnG sEjEnAk...

video

Saturday, November 27, 2010

~KISAH BENAR PENGAKUAN BEKAS PADERI KRISTIAN. TOLONG SEBARKAN JIKA ANDA PRIHATIN PADA AGAMA ISLAM KITA!!!!!!~

     بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ


                                                                  ..........السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَارَكَاتُهْ وَالسَّلاَمُ فِيْ الصِّحَّةِ بِخَيْر

Bacalah kisah ini yang telah di jumpai pada " http://www.facebook.com/profile.php?id=100000567924161&v=wall&story_fbid=138827019486086#!/note.php?note_id=131456546897400&id=1708917354&ref=mf  ", mudah-mudahan anda mengambil iktibar dan pedoman pada kita semua. Sama-sama kita menegakkan kebenaran Agama Islam.... !!! الله اكبر
 
Begin story :

Nama saya Salleh Bin Omar, nama Kristian Joseph.
Saya dilahirkan di Kedah pada 5/5/1940, bapa saya seorang India Muslim danmak saya orang Banting, Selangor. Bapa saya telah pulang ke India dan emaksaya berada di Kedah,Pondok Kg Pisang. Pada 1970 saya telah pergi ke JohorBahru untuk mencari kerja bersama-sama kawan-kawantetapi gagal. Sayaterpaksa tidur di stesen keretapi. Saya telah bertemu dengan seorang paderibernama Father Chong. Kami diberi layanan istimewa,tempat tinggal,makan dan minum dan tinggal selama 2 tahun. Kami diajar sembahyang dalam bahasa Inggeris.
Pada satu hari iaitu dalam tahun 1974, saya telah bertemu dengan seorangpaderi besar di Malaysia, dari KualaLumpur bernama Kamaruddin Hj Ahmad.Beliau telah membawa saya tinggal diseksyen 14, Jalan Gasing, Petaling Jaya.Kami belajar selok belok agama Kristian di Gereja Jalan Gasing dan dibinakhas! untuk orang Melayu beragama Islam (ada hingga sekarang).Setelah satutahun saya tinggal disana, saya telah dihantar ke Indonesia selama 6 bulan,belajar cara-cara untuk sembahyang orang mati, talkinkan orang danmacam-macam lagi dalamBahasa Malaysia .

Saya belajar sekali dengan Ibu Tien Suharto yang menjadi pemimpin agongWanita Kristian seluruh Asia dan Bendahari Agong wanita Kristian seluruhIndonesia . Saya pulang ke Malaysia, kemudian dilantik sebagai pendakwahdari Perlis hingga ke Johor Bahru. Oleh kerana saya aktif di gereja, sayadihantar pula ke Filipina selama 1 bulan, belajar selok belok Kristian dalambahasa Inggeris dan Bahasa Malaysia kerana terdapat orang Malaysia,Singapura dan orang Filipina.

Kemudian saya balik ke Malaysia sebagai pendakwah dibayar RM60.00 sehari,kenderaan percuma, seramai 6 orang. Selepas itu dihantar ke Singapura selama1 bulan di Port Carzy bersama En Aziz orang Telok Intan. Beliau adalahSetiausha Agong Persatuan Melayu Kristian Singapura. Beliau juga adalahbekas Tentera Udara Di Raja dan berhenti memegang jawatan setiausha agongKristian Singapore . Apabila dilantik ke gereja saya masih lagi ketua dakwahbersama 6 orang kawan.

Saya dihantar ke Baptish Church di Ipoh, dibekalkan duit RM1,400.00, bersama2 orang kawan dan sebuah kereta untuk mengkristiankan pelajar-pelajar danpemuda-pemuda Negeri Perak.... Pada bulan Januari saya berasa tak tenteramdan telah bertemu dengan Tuan Ibrahim, Kadi daerah Ipoh dan membawa sayabertemu MuftiNegeri Perak dan En Azlan, Pengarah Jabatan Agama dan sayaterus bertaubat.

Jumlah Kristian seramai 3,000 orang telah dikristiankan, terutama pendudukNegeri Perak dan Johor Bahru, Manjoi dan Rapat Setia (Perak). Cara hendakmengenali mereka Lelaki - Berseluar hitam, berbaju putih, bertali leherhitam, bawa beg James Bond (elaun satu hari RM60.00 ). Perempuan - Berbajuputih skirt hitam dan reben hitam. Di Kuala Lumpur - Daya Bumi, Kota Rayadan Sg Wang Plaza.

Cara-cara berdakwah:Mereka akan menemubual, tanya asal terutama pencari kerja. Pendakwah akanbelanja makan apa saja, mempelawa tempat tinggal(asrama 120 katil, makandisediakan) didakwah dengan kaset, cara perlahan-lahan diajak sembahyangdengan diberi satu cross selepas dibawa sembahyang akan diberi sejenis airhitam (holy water). Setelah diberi minum 1 minggu lidah menjadi hitam,tidak boleh mengucap dan mendengar azan macam menutup telinga hal dakwahIslam tidak mahu. Air itu khusus untuk orang Islam sahaja. Kewangan gerejaRM12.6 juta, sumber dari Sabah, Sarawak ,Filipina dan Singapura.
Motorola adalah penyokong dakwah Kristian ini (terletak di Petaling jaya,Pulau Pinang dan Senawang). Senawang terlibat seramai 200 orang, ketua diSenawang, Haji Hanapi Saat dan Hj Ismail orang Sungai Petani Kedah. HajiHanapi bekas guru - akibat desakan hidup terpengaruh dengan Kristian. Sekolahyang paling teruk dilanda Kristian ialah Victoria Institution. PengetuanyaEn Ismail Rahim. 20 orang telah Kristian-susah untuk diberi nasihat keranakebanyakannya anak menteri dan datuk-datuk.

Di Ipoh Sekolah Tengku Abd Rahman (STAR)- 2 orang Sekolah teknik seorang pelajarperempuan (bersalib) telah bertaubat, bila saya tanya, katanyauntukmain-main saja, akhirnya dia bertaubat. Banting Kamariah bt Sidek -lepasan sekolah ditarik oleh seorang guru Cina (pendakwah Cina dibayarRM165.00 sehari) En Salleh Omar yang menawarkan cek sebanyak RM10 jutakepada Yusof Noor untuk mengadakan persidangan Kristian sedunia (sebagaimanatersebar di akhbar)1982.

Salasiah bt Sidek- Sekolah Tengku Khursiah, Seremban balik ke Nibong Tebal,accident motor, didalam tudungnya ada salib.

Punca terjebak dalam Kristian:
1. Desakan hidup2.. Kurang agama

Beliau telah dapat menarik semula 300-400 orang kepada Kristian.Beliausekarang bekerja dengan Badan Kebajikan Islam Perak. Beliau mendedahkan jugamatlamat 1990 untuk menawan satu Malaysia/Brunei kepada Kristian. PadriBesar di Malaysia ialah Kamaruddin Hj Ahmad. Pairin Ketingan adalahpenaungnya dan saya sebagai timbalan padri itu. Beliau telah dihantar keMelaka (masjid paling banyak). Beliau pergi setiap masjid bertanya imam danbilal untuk membuat kajian mengapa umat Islam malas ke masjid. Selepasmesyuarat 3 hari saya hantar 6 orang pendakwah, tidak sampai sebulan 400 orang telahmasuk Kristian di Melaka.

Target Kristian: Pemuda yang tidak faham agama, ada yang tidak tahu Fatihahdan dengan rock-pameran di kapal-kapal. Cara untuk masuk Kristian, merekaperlu gambar 2 keping dan duit setem $7.00 pergi ke mahkamah di Selangor,Kedah, Kuala Lumpur angkat sumpah. Nama dalam kad pengenalan tidak ditukar(sukar nak dikesan)

Beliau beri penerangan kepada1. Polis Bukit Aman,2. Pusat Islam (untukmenyedarkan umat Islam)

Bila dibaca kitab tidak akan terpengaruh dengan Kristian ini. Seorang bekaspadri Abd Rahman Yaakob (Pengarah Anti Dadah,Batu Gajah) pernah menjadipadri selama 23 tahun. En Abd Rahman adalah berdakwah didalam bahasaInggeris.

Beliau sebagai padri dikenakan 4 syarat
1. Tidak boleh hisap rokok2. Tidak boleh minum arak3. Tidak boleh makan benda-benda berdarah4. Tidak boleh kahwin.

Holy water dibawa dari Indonesia (Ketua padriIndonesia) bapak Bruto yangmenyediakan air ini.. Percetakan buku-buku Kristian di Cheras telah disiasatdan mereka ada lesen. Ketua padri Kamaruddin Hj Ahmad. Dalam pada berdakwahKristian sebanyak 3 negeri tak boleh dimasuk Kristian iaitu,Kelantan, Kedahdan Terengganu, mereka pernah dipukul hingga patah tangan.


*PENGUMUMAN - HARAP DISAMPAIKAN! KPD ORANG ISLAM KITA'Sebarkanlah walau satu ayat pun'

(Sabda Rasulullah SAW)
'Nescaya Allah memperbaiki bagimu amalan-amalan mu dan mengampuni bagimu
** dosa-dosamu.
Dan barangsiapa mentaati Allah dan Rasul-Nya, maka sesungguhnya ia telah mendapat kemenangan yang besar.'
(Surah Al-Ahzab:71)

demi kebaikan kita bersama untuk suami,isteri,anak-anak,kaum keluarga,saudara- mara,sahabat-handai dan generasi akan datang yang kita sayangi.
'Agungkanlah dan laungkanlah ' الله اكبر ".................

Wednesday, November 24, 2010

~12 Barisan Di Akhirat~

Suatu ketika, Muaz b Jabal ra mengadap Rasulullah SAW dan bertanya:
"Wahai Rasulullah, tolong huraikan kepadaku mengenai firman Allah SWT: "Pada sangkakala ditiup,maka kamu sekalian datang berbaris-baris"
Surah an-Naba':18

Mendengar pertanyaan itu, baginda menangis dan basah pakaian dengan air mata. Lalu menjawab:
"Wahai Muaz, engkau telah bertanyakan kepada aku, perkara yang amat besar, bahawa umatku akan diiring, dikumpulkan berbaris-baris menjadi 12 barisan, masing-masing dengan pembawaan mereka sendiri...."




Maka dinyatakan apakah 12 barisan tersebut :-
BARISAN PERTAMA
Di iring dari kubur dengan tidak bertangan dan berkaki. Keadaan mereka ini dijelaskan melalui satu seruan dari sisi Allah Yang Maha Pengasih:
"Mereka itu adalah orang-orang yang sewaktu hidupnya menyakiti hati jirannya, maka demikianlah balasannya dan tempat kembali mereka adalah neraka..."

BARISAN KEDUA Diiring dari kubur berbentuk babi hutan. Datanglah suara dari sisi Allah Yang Maha Pengasih:
"Mereka itu adalah orang yang sewaktu hidupnya meringan-ringankan solat, maka inilah balasannya dan tempat kembali mereka adalah neraka..."

BARISAN KETIGA
Mereka berbentuk keldai, sedangkan perut mereka penuh dengan ular dan kala jengking.
"Mereka itu adalah orang yang enggan membayar zakat, maka inilah balasannya dan tempat kembali mereka adalah neraka..."

BARISAN KEEMPAT Diiring dari kubur dengan keadaan darah seperti air pancutan keluar dari mulut mereka.
"Mereka itu adalah orang yang berdusta di dalam jualbeli, maka inilah balasannya dan tempat mereka adalah neraka..."

BARISAN KELIMA
Diiring dari kubur dengan bau busuk daripada bangkai. Ketika itu Allah SWT menurunkan angin sehingga bau busuk itu mengganggu ketenteraman di Padang Mahsyar.
"Mereka itu adalah orang yang menyembunyikan perlakuan derhaka takut diketahui oleh manusia tetapi tidak pula rasa takut kepada Allah SWT, maka inilah balasannya dan tempat kembali mereka adalah neraka..."

BARISAN KEENAM Diiring dari kubur dengan keadaan kepala mereka terputus dari badan.
"Mereka adalah orang yang menjadi saksi palsu, maka inilah balasannya dan tempat kembali mereka adalah neraka..."

BARISAN KETUJUH
Diiring dari kubur tanpa mempunyai lidah tetapi dari mulut mereka mengalir keluar nanah dan darah.
"Mereka itu adalah orang yang enggan memberi kesaksian di atas kebenaran, maka inilah balasannya dan tempat kembali mereka adalah neraka..."

BARISAN KELAPAN Diiring dari kubur dalam keadaan terbalik dengan kepala ke bawah dan kaki ke atas.
"Mereka adalah orang yang berbuat zina, maka inilah balasannya dan tempat kembali mereka adalah neraka..."

BARISAN KESEMBILAN
Diiring dari kubur dengan berwajah hitam gelap dan bermata biru sementara dalam diri mereka penuh dengan api gemuruh.
"Mereka itu adalah orang yang makan harta anak yatim dengan cara yang tidak sebenarnya, maka inilah balasannya dan tempat kembali mereka adalah neraka..."

BARISAN KESEPULUH
Diiring dari kubur mereka dalam keadaan tubuh mereka penuh dengan penyakit sopak dan kusta.
"Mereka adalah orang yang derhaka kepada orang tuanya, maka inilah balasannya dan tempat kembali mereka adalah neraka..."

BARISAN KESEBELAS
Diiring dari kubur mereka dengan berkeadaan buta mata-kepala, gigi mereka memanjang seperti tanduk lembu jantan, bibir mereka melebar sampai ke dada dan lidah mereka terjulur memanjang sampai ke perut mereka dan keluar beraneka kotoran.
"Mereka adalah orang yang minum arak, maka inilah balasannya dan tempat kembali mereka adalah neraka..."

BARISAN KEDUA BELAS
Mereka diiring dari kubur dengan wajah yang bersinar-sinar laksana bulan purnama. Mereka melalui titian sirat seperti kilat. Maka,datanglah suara dari sisi Allah Yang Maha Pengasih memaklumkan:
"Mereka adalah orang yang beramal salih dan banyak berbuat baik. Mereka menjauhi perbuatan derhaka, mereka memelihara solat lima waktu, ketika meninggal dunia keadaan mereka sudah bertaubat, maka inilah balasannya dan tempat kembali mereka adalah syurga,mendapat keampunan, kasih sayang dan keredhaan Allah Yang Maha Pengasih..."

Jika engkau mahukan kemesraan dengan Allah, maka garanglah terhadap dirimu sendiri. Jika engkau merasakan manisnya berhubung dengan Allah, tahulah engkau betapa peritnya berpisah denganNya..... Wallahua'alam.

sumber:www.iluvislam.com

Wednesday, November 17, 2010

Simbol Freemason Pada Sejadah

Simbol Freemason Pada Sejadah



Artikel ini juga telah dipetik dari 'efairy-holywar' dan beberapa rangkaian blog lain yang pernah ditutup oleh pihak tertentu kerana memdedahkan rahsia sulit 'The Elite', iaitu Freemason. Walau bagaimanapun pendedahan ini akan terus dibuat demi menyelamatkan kesucian dan maruah Agama Islam. Mungkin ramai yang telah mengetahui perkara ini.Namun sekiranya anda belum mengetahui, sila ambil perhatian!! Ini sangat penting demi memelihara akidah anda.
Kini kita akan menyentuh berhubung sejadah. Ya, sejadah yang digunakan oleh anda untuk alas solat. Apa yang menariknya disini? Sila perhatikan dahulu gambar/gambarajah dibawah :


Berdasarkan gambar Master Carpet di atas, saya akan mengambil tiga cirinya ;
1) Lantai Berpetak (hitam/putih)/Checkered Floor
2) Bintang dan Bulan
3) 2 tiang yang dikenali sebagai Joachim dan Boaz
Sekarang kita akan perhatikan pula contoh salah satu sejadah yang telah diambil.Sila perhatikan betul-betul.

Perhatikan sejadah di atas, ia juga mempunyai 3 ciri yang saya nyatakan iaitu bintang dan bulan, lantai berpetak (checkered floor) dan 2 tiang.
Berikut adalah contoh sejadah yang mempunyai 3 ciri freemason iaitu (GAOTU (Great Architect of the Universe), All Seeing Eye (mata) dan tiang Joachim Boaz

Jika kita perhatikan sejadah di atas secara betul-betul dan teliti kita akan perasan 2 tiang iaitu tiang Joachim dan Boaz, All Seeing Eye (mata) dan GAOTU yang tergantung di antara 2 tiang. All Seeing eye anda boleh jumpa di tengah antara 2 tiang. Cuba anda bandingkan sejadah di atas dengan gambar di lodge Freemason di bawah.

Perhatikan GAOTU yang tergantung di logde Freemason di atas. Ada persamaan dengan gambar yang tergantung di sejadah di atas. Dan jika anda zoom kan gambar di logde Freemason tersebut, anda akan jumpa lambang bulan dan bintang di sisi jangka lukis. Ini membuktikan bahawa Masons menggunakan lambang ini sebagai salah satu lambang mereka dan lambang ini bukanlah lambang agama Islam yang suci ini.
Di sini saya tolong zoom kan gambar-gambar tersebut. Perhatikan lambang Bulan dan Bintang yang jelas kelihatan di sisi jangka lukis dan bandingkan GAOTU yang tergantung di sejadah dan di lodge.

Sekali lagi bandingkan dengan sejadah dibawah :

Inilah perancangan jahat Yahudi dan Nasrani yang ramai antara kita tidak perasan dan sedar.Mereka akan mnjadikan KITA SESAT DALAM KEADAAN BERIMAN .Walaupun dengan perkara sekecil ini, mereka tetap menjalankan rancangan jahat mereka. Diharap kita semua lebih berhati-hati dan peka selepas ini dalam kehidupan seharian.
"Banyak di antara Ahli kitab (Yahudi dan Nasrani) suka kalaulah kiranya mereka dapat mengembalikan kamu menjadi kafir setelah kamu beriman, kerana dengki yang timbul dari diri mereka sendiri, sesudah nyata kepada mereka kebenaran (Islam)." Al-Baqarah 109
Saya akan menghuraikan beberapa istilah diatas yang berkemungkinan mengelirukan anda :
1) Freemason
- Freemason dan Illuminati adalah cabang-cabang pertubuhan Dajal Laknatullah.Tiada bezanya di antara dua pertubuhan ini, keduanya menganut agama menyembah Iblis dan Syaitan, mengamalkan sihir dan memuja-muja mistik sesat (antaranya percaya kepada kuasa angka dan bentuk geometri).Namun freemason telah tampil seolah-olah sebuah pertubuhan yang halal dan memperjuangkan kebajikan.Kini ahli mereka berada diseluruh dunia termasuk Malaysia yang rata-ratanya dianggotai oleh golongan elit.
2) Lantai Hitam & Putih/Checkered Floor
- Lantai yang digunakan dalam ritual freemasonry (berpetak hitam-putih)
3) Bulan dan Bintang
- Biasa terdapat dalam logo dan simbol yang digunakan oleh freemasonry,dan turut digunakan didalam ritual penyembahan syaitan.Bulan dan bintang turut digunakan sebagai simbolik keIslaman di kebanyakan negara termasuk Malaysia (walaupun ianya bukan logo Islam)
4) All Seeing Eye
- Simbolik/propoganda "The Hidden Hand/Dajjal" seperti yang tercetak dibelakang wang dollar U.S.
“Man tasyabbaha bi qaumin fahua minhum”.
Bermaksud: Barang siapa yang menyerupai sesuatu kaum, maka seseorang itu terdiri dari kalangan mereka iaitu kaum berkenaan).


~WALLAHUALLAM~
Sejadah yang terdapat 3 ciri2 freemason iaitu : GAOTU (Great Architect of the Universe), All Seeing Eye (mata) dan tiang Joachim Boaz
Lodge Freemason (zoom in)
Lodge Freemason
Sejadah dengan 3 ciri freemason ; checkered floor,bulan dan bintang dan 2 tiang (Joachim & Boaz)
Freemason - Mater Carpet
Master Carpet Freemason1
Freemason


Wednesday, November 10, 2010

~Keperitan Terselit Disebalik Kegembiraan~


URMMM~
ari ni ada jamuan akhir tahun kelas 4 AK,"maybe last party" & "farewell party....
S0B3!!! Cdeyhnyew!!!!!!!    :( Will miss u all s0000 macc!!
UUUiii,bezz si0t mkan tadi,abis gelembung perut kit0rg...  "nasi g0reng pattaya,mee g0reng t0m yam,air sirap+oren+soda,ayam KFC,ayam panggang, kek coklat,puding koktel n macam2 ad00...haha...
YUMMY!! DELICIOUS!!! MOUTH-WATERING!!!
Bergambar dgn bdak2 klas 4 AK yg sp0rting giler... X tau la taun dpn dpt kls sama ke x lagi..
sob3! cedeyhnye!! very nice n mem0rable time wif salma,na,farah.aimi,pinah,baya,sherah,ecah, fasya,qilah,ct,kimah,mira,kinah,syuk,tikah,piqa,najmi,mnirahh...
Tp disebalik kegembiraan kami terselit keperitan,kesedihan,kekecewaan...
eerrgh!! x dpt diungkapkan dgn kata2!! Biar la kami2 je yg tau.. mgkin ini ujian yg Allah timpakan bagi menguji sejauh mana tahap keimanan kami... kesimpulannya, "pencapaian yang kita per0lehi bergantung pada usha kita.....

sbelum terlupe ,to my frenz ~SALMA~FARAH~CT~ Thanx a lot coz berada d sampg ana saat ana berdukacita td...  "dun W0rry oke??" Salma,u're my bestX99999 frenz dunia akhirat.. Sm0ge prtemuan & prpisahan kita krana ALLAH TAALA...Amin~
Apa yg penting... Life Must Be Go On~  (^^,)

Sunday, November 7, 2010

Digital Scrapbooking at WiddlyTinks.com
Scrapbooking Photo Tinks by WiddlyTinks.com

Saturday, November 6, 2010

~Hari Kehancuran~



Gambaran Hari Qiamat

✐ Selepas Malaikat Israfil meniup sangkakala (bentuknya seperti tanduk besar) yang memekakkan telinga, seluruh makhluk mati kecuali Izrail & beberapa malaikat yang lain. Selepas itu, Izrail pun mencabut nyawa malaikat yang tinggal dan akhirnya nyawanya sendiri. 

✐ Selepas semua makhluk mati, Tuhan pun berfirman mafhumnya "Kepunyaan siapakah kerajaan hari ini?" Tiada siapa yang menjawab. Lalu Dia sendiri menjawab dengan keagunganNya "Kepunyaan Allah Yang Maha Esa lagi Maha Perkasa." Ini menunjukkan kebesaran & keagunganNya sebagai Tuhan yg Maha Kuasa lagi Maha Kekal Hidup, tidak mati. 

✐ Selepas 40 tahun, Malaikat Israfil a.s. dihidupkan, seterusnya meniup sangkakala untuk kali ke-2, lantas seluruh makhluk hidup semula di atas bumi putih, berupa padang Mahsyar (umpama padang Arafah) yang rata tidak berbukit atau bulat seperti bumi. 

✐ Sekelian manusia hidup melalui benih anak Adam yg disebut "Ajbuz Zanbi" yang berada di hujung tulang belakang mereka. Hiduplah manusia umpama anak pokok yang kembang membesar dari biji benih. 

✐ Semua manusia dan jin dibangkitkan dalam keadaan telanjang dan hina. Mereka tidak rasa malu kerana pada ketika itu hati mereka sangat takut dan bimbang tentang nasib & masa depan yang akan mereka hadapi kelak. 

✐ Lalu datanglah api yang berterbangan dengan bunyi seperti guruh yang menghalau manusia, jin dan binatang ke tempat perhimpunan besar. Bergeraklah mereka menggunakan tunggangan (bagi yang banyak amal), berjalan kaki (bagi yang kurang amalan) dan berjalan dengan muka (bagi yang banyak dosa). Ketika itu, ibu akan lupakan anak, suami akan lupakan isteri, setiap manusia sibuk memikirkan nasib mereka. 

✐ Setelah semua makhluk dikumpulkan, matahari dan bulan dihapuskan cahayanya, lalu mereka tinggal dalam kegelapan tanpa cahaya. Berlakulah huru-hara yang amat dahsyat. 

✐ Tiba-tiba langit yang tebal pecah dengan bunyi yang dahsyat, lalu turunlah malaikat sambil bertasbih kepada Allah SWT. Seluruh makhluk terkejut melihat saiz malaikat yang besar dan suaranya yang menakutkan. 

✐ Kemudian matahari muncul semula dengan kepanasan yang berganda. Hingga dirasakan seakan-akan matahari berada sejengkal dari atas kepala mereka. Ulama berkata jika matahari naik di bumi seperti keadaannya naik dihari Kiamat nescaya seluruh bumi terbakar, bukit-bukau hancur dan sungai menjadi kering. Lalu mereka rasai kepanasan dan bermandikan peluh sehingga peluh mereka menjadi lautan. Timbul atau tenggelam mereka bergantung pada amalan masing-masing. Keadaan mereka berlanjutan sehingga 1000 tahun. 

✐ Terdapat satu telaga kepunyaan Nabi Muhammad SAW bernama Al-Kausar yang mengandungi air yang hanya dapat diminum oleh orang mukmin sahaja. Orang bukan mukmin akan dihalau oleh malaikat yang menjaganya. Jika diminum airnya tidak akan haus selama-lamanya. Kolam ini berbentuk segi empat tepat sebesar satu bulan perjalanan. Bau air kolam ini lebih harum dari kasturi, warnanya lebih putih dari susu dan rasanya lebih sejuk dari embun. Ia mempunyai saluran yang mengalir dari syurga. 

✐ Semua makhluk berada bawah cahaya matahari yang terik kecuali 7 golongan yang mendapat teduhan dari Arasy. Mereka ialah: 

ⅰ- Pemimpin yang adil. 

ⅱ- Orang muda yang taat kepada perintah Allah. 

ⅲ- Lelaki yang terikat hatinya dengan masjid. 

ⅳ- Dua orang yang bertemu kerana Allah dan berpisah kerana Allah. 

ⅴ- Lelaki yang diajak oleh wanita berzina, tetapi dia menolak dengan berkata "Aku takut pada Allah". 

ⅵ- Lelaki yg bersedekah dengan bersembunyi (tidak diketahui orang ramai). 

ⅶ- Lelaki yang suka bersendirian mengingati Allah lalu mengalir air matanya kerana takutkan Allah. 


✐ Oleh kerana tersangat lama menunggu di padang mahsyar, semua manusia tidak tahu berbuat apa melainkan mereka yang beriman, kemudian mereka terdengar suara "pergilah berjumpa dengan para Nabi". Maka mereka pun pergi mencari para Nabi. Pertama sekali kumpulan manusia ini berjumpa dengan Nabi Adam tetapi usaha mereka gagal kerana Nabi Adam a.s menyatakan beliau juga ada melakukan kesalahan dengan Allah SWT. Maka kumpulan besar itu kemudiannya berjumpa Nabi Nuh a.s., Nabi Ibrahim a.s., Nabi Musa a.s., Nabi Isa a.s. (semuanya memberikan sebab seperti Nabi Adam a.s.) dan akhirnya mereka berjumpa Rasullullah SAW. Jarak masa antara satu nabi dengan yang lain adalah 1000 tahun perjalanan. 

✐ Lalu berdoalah baginda Nabi Muhammad SAW ke hadrat Allah SWT. Lalu diperkenankan doa baginda. 

✐ Selepas itu, terdengar bunyi pukulan gendang yang kuat hingga menakutkan hati semua makhluk kerana mereka sangka azab akan turun. Lalu terbelah langit, turunlah arasy Tuhan yang dipikul oleh 8 orang malaikat yang sangat besar (besarnya sejarak perjalanan 20 ribu tahun) sambil bertasbih dengan suara yang amat kuat sehingga 'Arasy itu tiba dibumi. 

✐ 'Arasy ialah jisim nurani yang amat besar berbentuk kubah (bumbung bulat) yang mempunyai 4 batang tiang yang sentiasa dipikul oleh 4 orang malaikat yang besar dan gagah. Dalam bahasa mudah ia seumpama istana yang mempunyai seribu bilik yang menempatkan jutaan malaikat di dalamnya. Ia dilingkungi embun yang menghijab cahayanya yang sangat kuat. 

✐ Kursi iaitu jisim nurani yang terletak di hadapan Arasy yang dipikul oleh 4 orang malaikat yang sangat besar. Saiz kursi lebih kecil dari 'Arasy umpama cincin ditengah padang . Dalam bahasa mudah ia umpama singgahsana yang terletak dihadapan istana. 

✐ Seluruh makhluk pun menundukkan kepala kerana takut. Lalu dimulakan timbangan amal. Ketika itu berterbanganlah kitab amalan masing-masing turun dari bawah Arasy menuju ke leher pemiliknya tanpa silap dan tergantunglah ia sehingga mereka dipanggil untuk dihisab. Kitab amalan ini telah ditulis oleh malaikat Hafazhah / Raqib & 'Atid / Kiraman Katibin. 

✐ Manusia beratur dalam saf mengikut Nabi dan pemimpin masing- masing. Orang kafir & munafik beratur bersama pemimpin mereka yang zalim. Setiap pengikut ada tanda mereka tersendiri untuk dibezakan. 

✐ Umat yang pertama kali dihisab adalah umat Nabi Muhammad SAW, dan amalan yang pertama kali dihisab adalah solat. Sedangkan hukum yang pertama kali diputuskan adalah perkara pertumpahan darah. 

✐ Apabila tiba giliran seseorang hendak dihisab amalannya, malaikat akan mencabut kitab mereka lalu diserahkan, lalu pemiliknya mengambil dengan tangan kanan bagi orang mukmin dan dengan tangan kiri jika orang bukan mukmin. 

✐ Semua makhluk akan dihisab amalan mereka menggunakan satu Neraca Timbangan. Saiznya amat besar, mempunyai satu tiang yang mempunyai lidah dan 2 daun. Daun yang bercahaya untuk menimbang pahala dan yang gelap untuk menimbang dosa. 

✐ Acara ini disaksikan oleh Nabi Muhammad SAW dan para imam 4 mazhab untuk menyaksikan pengikut masing-masing dihisab. 

✐ Perkara pertama yang diminta ialah Islam. Jika dia bukan Islam, maka seluruh amalan baiknya tidak ditimbang bahkan amalan buruk tetap akan ditimbang. 

✐ Ketika dihisab, mulut manusia akan dipateri, tangan akan berkata- kata, kaki akan menjadi saksi. Tiada dolak-dalih dan hujah tipuan. Semua akan di adili oleh Allah Ta'ala dengan Maha Bijaksana. 

✐ Setelah amalan ditimbang, mahkamah Mahsyar dibuka kepada orang ramai untuk menuntut hak masing-masing dari makhluk yang sedang dibicara sehinggalah seluruh makhluk berpuas hati dan dibenarkannya menyeberangi titian sirat. 

✐ Syafaat Nabi Muhammad SAW di akhirat : 

ⅰ- Meringankan penderitaan makhluk di Padang Mahsyar dengan mempercepatkan hisab. 

ⅱ- Memasukkan manusia ke dalam syurga tanpa hisab. 

ⅲ- Mengeluarkan manusia yang mempunyai iman sebesar zarah dari neraka. 

(Semua syafaat ini tertakluk kepada keizinan Allah SWT.) 

✐ Para nabi dan rasul serta golongan khawas juga diberikan izin oleh Tuhan untuk memberi syafaat kepada para pengikut mereka. Mereka ini berjumlah 70 000. Setiap seorang dari mereka akan mensyafaatkan 70 000 orang yang lain. 

✐ Setelah berjaya dihisab, manusia akan mula berjalan menuju syurga melintasi jambatan sirat. Siratul Mustaqim ialah jambatan (titian) yang terbentang dibawahnya neraka. Lebar jambatan ini adalah seperti sehelai rambut yang dibelah tujuh dan ia lebih tajam dari mata pedang. Bagi orang mukmin ia akan dilebarkan dan dimudahkan menyeberanginya. 

✐ Fudhail bin Iyadh berkata perjalanan di Sirat memakan masa 15000 tahun. 5000 tahun menaik, 5000 tahun mendatar dan 5000 tahun menurun. Ada makhluk yang melintasinya seperti kilat, seperti angin, menunggang binatang korban dan berjalan kaki. Ada yang tidak dapat melepasinya disebabkan api neraka sentiasa menarik kaki mereka, lalu mereka jatuh ke dalamnya. 

✐ Para malaikat berdiri di kanan dan kiri sirat mengawasi setiap makhluk yang lalu. Setiap 1000 orang yang meniti sirat, hanya seorang sahaja yang Berjaya melepasinya. 999 orang akan terjatuh ke dalam neraka. 


Rujukan: Kitab Aqidatun Najin karangan Syeikh Zainal Abidin Muhammad Al- Fathani. Pustaka Nasional Singapura 2004.



☞ Jika sekiranya kalian ingin mengumpul saham akhirat, sampaikanlah ilmu ini kepada sahabat² yang lain. Sepertimana sabda Rasulullah SAW: ❝ Sampaikanlah pesananku walaupun satu ayat. ❞ Sesungguhnya apabila matinya seseorang anak Adam itu, hanya 3 perkara yang akan dibawanya bersama :
① Sedekah/amal jariahnya.
② Doa anak²nya yang soleh.
③ Ilmu yang bermanfaat yang disampaikannya kepada orang lain.

sumber: Amar Sufi

Thursday, November 4, 2010

~Malam Diselubungi Ujian~


Lagu yang penuh bermakna.. ~ Sabar dlm menghadapi ujian yang mengunjung tiba~


(6.30 ptg)

K.l0ng : achik,ateh!!! ad satu berita buruk ni!!!
Ana n kak cik : ape??????
K.long : td kak ngah tefon,ye kasi tau yg waja abah r0sak,td da baiki,skg ni da 0k laa...
             BUT!! camne entah waja 2 terkunci n kunci 2 ad kat dlm kete...
Ana : larh,camne plak jd g2 orh...
K.long : jom cari skg kat blik abh,kak ngah kate kalau x jmpe dye nk blik!!!
Ana n k.cik : oke2! jom2!

(7.30 mlm)

K.long :da jmpe lom??
k.cik : lom ag!!!
Ana n k.cik : jom solat maghrib lu,lpas 2 kte smbg cari plak...
k.long : oke2!

(8.00 mlm)

kami pun teruskan pencarian 2... abis satu rak bku dlm blik kerja abah dslongkar... PENAT2!!!!
Ibu bapa kami skg ni sdg berada di tanah suci... pda awalnye xnak la kasi tau di0rg,tkot la diorg bimbang!!
tp,keadaan terpaksa!! URGENT!!! sume brg2 mknn,beg tangan n dompet k.ngah tinggal lam kete..
da la kete 2 ade tpi jalan raye..
ktorg xnak amik risiko jika ad pape brlau pd kete abah 2.. k.long pun bg la msj kpd ma bhwa kunci kete waja hilang!!!

KRING! KRING! KRING!

K.long : Assalamualaikum..
Abah : Walaikumussalam.. jupe x lg kunci kete..
K.long : Lom ag.. kunci 2 ad kat mne abh??
Abah : kunci 2 ada kat rak buku, lam k0tak............................. (diam)................................................
           <suara abah tersekat-sekat (sebak)>
k.long : (menitiskan air mate) prasan rindu mula menusuk kalbu!!
Abh : k.long cari dulu.. 6ti abah tefon smula...

............................................................................................................


mencari dan terus mencari...
slpas k.long slongkar kotak2 tu,ade sgugus kunci yang berlabel proton...

K.long : ateh!! achik!!! da jumpe.. rasenye da btol ni...
Ana : (msg ma "ma,da jumpe kunci,Alhamdulillah.. I'ALLAH,rasenye da btol x silap lg... ma n abah jgn     
          risau2 lagi erk...)
        
-telefon kak ngah-
ana : kak ngah,da jmpe knci 2...
k.ngah : oke2! ida nk blik skg..<8.40 mlm..>
ana : lwat dh ni..esok2 la..
k.ngah: xley2! sume brg k.ngah ad lam kete,kalu jd papekan ssah plak..
           angh blik ngan kwan,2 laki 4 pompuan...
ana : oke2!
        moge slamat yep...

..........................................................................................................


~DINNER DULU~
(relaks) lam kul 10,kitorg tgk forum perdana...
asyraf jadi ahli panel tuh,wow!!
syok pnye syok tgk cite, saluran tv brsilih ganti ngan tv9,smanis kurma,akhirnye citer 2 da abis...

(11.00 mlm)

<citer da abis da>
KRING!! KRING!! KRING!!

k.ngah : ad lam prjalanan dh ni.. ble da sampai,angh calll..
k.long : oke2!

(11.45 mlm)

KRING!! KRING!! KRING!!

k.ngah : LONGG!!! bnyaknye ujian!! dah la hjan,kete mirol rsak plak kat rusila ni...
k.long: ye k?? sabar2! abis 2 nk wat camner ni??
k.ngah : k.long mari amik kitorg kat rusila arh...
k.long : hujan,rbut,petir gini?? sori ar,k.long x brani...
k.ngah : xpe2! kitorg cari ikhtiar laen...
k.long : oke2! jage diri eyh...

kete yang rosak 2 akhrnya da ok ats krjasa mirol,kwannye,polis,n bbrape org awm...
mreka pun bertolak dari rusila k kuala terengganu...

ana : ish! ngantok sangatX99 dah ni.. rase da tak ley bkak mate la...
k.cik : xpe ar,k.cik ngan tman k.long...

.............................................................................................................


(7.00 pg)

usai solat subuh berjemaah.....

ana : camner smlm??
k.ngah : smlm,dlm pukul 2 pg,k.ngah n kwan2 dye tiba.. kitorg pn tnjuklah kunci yang kirorang jupe 2...
             pas2...
( k.ngah : btol x knci ni??
  mirol : rasenye ni bkan kunci waja nie... ni mcm kunci kete saga laa...pnah x gune kete saga sblum ni??
  k.long : pernah2! bukan knci waja k 2??? uhh,ltih kami mncarinya,rupenye bkan...sabar2!
  mirol n hafiz : xpe2! g la cari dulu.. kitong tunggu...

cari! cari! cari lagi!

k.long : da jumpe!!!! btol x kunci ni??
mirol : ermmmmm,rasenye x.. ni kunci kete wira ni.. pernah pkai wira x sblum ni??
k.long : pernah2! abis 2 salah lagi la ni??
mirol : hish! byak sungguh kete!! (gurau) xpe2! g la cari dulu... kitorang tunggu...

cari! cari! cari lagi!

k.cik : (dalam hati) "beg hitam yang abh slalu bwak tu x cari lagi" (zip dibuka satu per satu)
          LOONNGGGGGGGGGGGGGGG!!!!!! da jumpe!! ni konfem btol,siap ade tulis plat kete waja lagi..
          mirol,btol x ni??
mirol : ehm,yup2! da btol ni! KONFEM!!

ALHAMDULILLAH!!

lam pkul 4 pagi,diorang ambil kputusan untuk blik ke politeknik dungun sbab pkul 8 pagi besok,mirol kene hntar kkaknye... slps minum kopi radix,diorang pn da ingin beransur pergi..

K.ngah : cik,ssah nk cari shbt mcm ni.. ssah n ssnang sanggup bersama.. diorang da banyak tolong k.ngah..
              sykur sangat2!
k.cik : syukur la dkurniakan sahabat yang sanggup berkorban mase mcm ni...
           k laa.. take care eh...


............................................................................................................

k.long n k.cik : terima kasih banyak2 sume eh,da bantu kitorang..
                       k,jage diri sume!! Assalamualaikum.. :)
k.ngah n sume shbt2nye : waalaikumussalam..

................................................................................................................


ya ALLAH, jutaan ksyukuran dpanjatkan..akhirnya,masalah ni da selesai..
kurniakan la kepada kami, 7 puteri yang ditinggal oleh abah n ma buat sementara waktu ni yang sedang mengerjakan ibadah di tanah suci, kesabaran & ketabahan dalam menghadapi semua ujian & cabaranMU ya ALLAH~ RAHMATILAH KAMI!! AMIN~

UNTUKMU YA NISSA' !!


~Amaran Buatmu Nissa'~





AMARAN BUATMU NISSA',
Tidakkah kamu takut ancaman insan mulia,

Bahawa golongan kamu banyak adalah penghuni neraka,
sembilan nafsumu sentiasa bersama,
dan satu akalmu yang menyelamatkan jiwa..

NISSA,
Tutuplah auratmu sepanjang masa,
Tiada indahnya pandangan di mata,
Kecuali pada nafsu yang membara,
Pakaian mu hendaklah sempurna,
Tidak nipis dan mencolok mata,
Bebas najis suci sentiasa,
Azab kubur neraka selamat selamanya,
Hasanah akhirnya kau kecapi jua,

NISSA,
Jagalah tuturmu kepada ibu dan bapa,
Dirimu ditatang dan dimanja,
Fikirkan berapa nilai kasih dan harta mereka,
Yang diberikan kepadamu tanpa mengharapkan balasan jasa,
Hanya mereka inginkan kamu Menjadi insan solehah berjaya,
Taat kepada ALLAH dan Rasul-Nya,
Mengharapkan doamu di kala mereka tiada didunia,
Mengharapkan belasmu didunia,
agar mereka terlepas azab yang menyeksa

Apa Ada Di Dalam Kaabah?????

Apa Ada Di Dalam Kaabah?

 
Selepas pembinaan yang dilakukan Sultan Murad
Sekitar tahun 1304 Hijrah (tahun 1884) tiang-tiang dalam Kaabah itu menjadi reput, dalam tahun 1314 Hijrah (tahun 1894) ia telah diperkuatkan dengan dibuat lengkungan kayu seperti bola di bahagian bawah setiap tiang itu yang terletak lebih kurang 1.5 meter dari lantai Kaabah. Antara tiga tiang dalam Kaabah itu jarak di antara satu sama lain ialah 2.35 meter.


Terdapat sebuah tangga kayu yang dibina di dalam Kaabah untuk menuju ke bumbung Kaabah. Di tangga itu telah dipasang dengan tirai kain sutera hitam yang dihiasi emas dan perak. Lantai dalam Kaabah dipasang marmah putih dan marmar merah. Dinding Kaabah juga dipasang marmar berwarna dan dihiasi dengan tulisan khat.

Dalam Kaabah juga terdapat tirai sutera merah putih yang tertulis kalimah syahadah. Terdapat banyak lagi perkataan yang ditulis, tirai itu digunakan untuk menutup bahagian dalam bumbung Kaabah dan empat penjuru bahagian dalam dinding Kaabah.

Oleh kerana tirai itu dibuat semasa pemerintahan Sultan Abdul Aziz Khan iaitu dalam tahun 1209 H (tahun 1789) maka dalam usia yang terlalu lama itu, warnanya menjadi seperti hijau dan kelabu.

Ada pelbagai jenis lampu berwarna-warni yang diletakkan di antara tiga tiang Kaabah. Lampu-lampu itu adalah hadiah-hadiah yang diberikan orang untuk Kaabah semenjak berkurun-kurun lagi. Terdapat sepasang kayu papan yang diletakkan pada dinding Kaabah, kayu itu berasal dari bahtera Nabi Noh. Terdapat sekeping marmar merah empat segi di sebelah sudut utara dalam Kaabah.

Antara barangan lain yang terdapat dalam Kaabah ialah barang tinggalan sejarah yang diletakkan di penjuru Iraqi, antara barangan itu termasuklah sepasang subang dipercayai kepunyaan Siti Maryam dan satu tanduk kibas.

Menurut kata Dr Muzammil Siddiqi [1] yang berpeluang masuk ke dalam Kaabah pada tahun 1998; Di dalam Kaabah ada: 3 tiang, antara tiga tiang dalam Kaabah itu jarak di antara satu sama lain ialah 2.35 meter. Terdapat sebuah meja di tepi untuk letak benda seperti minyak wangi; ada 2 lampu seperti pelita tergantung dari siling; ruangnya boleh memuatkan lebih kurang 50 orang, tiada lampu elektrik iaitu tidak ada system pencahayaan elektrik, dinding dan lantainya daripada marmar kecuali ada sebuah bahagian yang dinamai “Rukhamat Humra”, tiada tingkap, satu pintu, dinding sebelah atas diliputi kain yang ada kalimah di atasnya. Bahagian atas dinding ditutup dengan kain warna hijau dihiasi dengan tulisan ayat al-Quran dengan tinta emas.

Perigi Harta Dalam Kaabah

Mengikut kajian dari Muhammad al-Azraqi, ada terdapat sebuah perigi tersangat dalam di dalam Kaabah yang digali oleh Nabi Ibrahim a.s. dan Nabi Ismail a.s. Perigi itu terletak di sebelah kanan Kaabah. Di dalam perigi itu telah dimasukkan emas, perak dan permata yang dihadiahkan orang kepada Kaabah dalam jumlah yang agak banyak. Perigi tersebut kini berada di bawah lantai marmar bahagian dalam Kaabah.

[1] Beliau adalah bekas presiden Islamic Society of North America (ISNA) dan merupakan sahabat penulis buku ini. Sekarang menjadi ahli majlis shura ISNA dan majlis fiqh Amerika Utara.
, cuma terdapat tiga batang tiang kayu. Tiang-tiang itu terletak di bahagian tengah Kaabah, setiap satu batang bergaris pusat lebih kurang 1.5 meter. Berwarna merah kekuningan. Satu daripada tiang itu berbentuk bulat dan dua lagi berbentuk empat persegi. Zaman Nabi Muhammad s.a.w., di dalam Kaabah ada terdapat enam tiang yang dibina oleh Kaum Quraisy, tiang itu diguna untuk menyokong bumbungnya. Dua tiang sebelah kiri, satu tiang di sebelah kanan dan tiga tiang di sebelah belakang. Tiang-tiang itu adalah tiang kayu.

Wednesday, November 3, 2010

~Hidayah Milik ALLAH~

p/s :  "Muhasabah Cinta"...Very nice s0ng! Lagu yang menginsafkan..
         I'Allah membawa kita ke jalan ALLAH~


Alhamdulillah,semalam ana berjaya menegur se0rang insan bergelar muslimah drpd terus melakukan d0sa besar....ASTAGHFIRULLAH..
Tlah diamanahkan kpd kita spya mngerjakan yg makruf dan mencegah yang mungkar..
'mungkin kamu x mengetahui sama ad prkara yang kamu lakukan itu berdosa @ tidak'.. Justeru ana menasihatinye spaya tidak trus dalam hasutan syaitan yang tidak prnah lekang menggoda manusia..
' Kamu membesar dan dididik dlm keluarga yang penuh rase cinta dan iman. Tapi akibat persekitarannmu yang dikelilingi dgn manusia yg hanya islam pada namenye mndor0ng kamu melakukan maksiat kpd Allah'..
'Bertaubat la sayang! Pntu taubat dan rahmat ALLAH masih terbuka luas untukmu sayang~'

WAHAI SAUDARAKU HIDUPLAH DI DUNIA FANA INI BERLANDASKAN SYARIAT!
NESCAYA HIDUPMU AKAN SENTIASA TENANG & TENTERAM~ (^^,)

        "SESUNGGUHNYA HIDAYAH MILIK ALLAH"

Tuesday, November 2, 2010

YEAYY!! CUTI2!!!!


SUKENYA tak pergi skolah hari ni...
Baru rase rElax sket...
UHHHH!! kemarin priksa BIOLOGI!
ADOOIH!! Rase nak terCabut OTAK nie...
Ssah giler,tapi msih berharap agar dapat A...


(3 NOVEMBER!!!!!)
Hari yang sangat2 dinantikan oleh plajar f0rm4 sains tulen agama...
Stelah usaha bermati-matian selama 3 minggu,akhirnya tiba jugak tarikh ni..
Kit0rang da MERDEKA!! TIME 2 ENJOY!! HAHA!!
Tapi x ley enjoy lame2 tau.. Mase ni la yang sesuai untuk review sume chapter2...
Tahun depan da nk SPM!! ABSOLUTELY NERVOUS!!!
Anyway, do da BEST 4 next year~


AHLAN WASAHLAN!!!

 ~ASSALAMUALAIKUM~

Alhamdulillah,akhirnya dapat hasilkan satu lagi blog baru. Sebelum ni da ad bl0g tp x brape gune sangat coz ramai orang tau blog tu,jdi tak bebas sangat nak luahkan isi hati,huhue~ Apa saja yang tersurat dan tersirat dalam hati kecil ni akan diluahkan di sini...


I'm welcome myself to enjoy this blog!!! HAHA!!
I'ALLLAH masa mungkin lebih diluangkan untuk blog nie..
Segala isi hati,prkara seharian ,ilmu-ilmu pngtahuan,lagu-lagu,vide0 & sume la akan ana share kat sini..(^^,)