Mesti Baca!!!

Mesti Baca!!!
" Sedarilah posisi dan fungsimu dalam sejarah, dan laksanakanlah tugas suci ini dengan pengertian, keyakinan dan kesabaran. " (Imam Hasan Al-Banna)

Sunday, September 10, 2017

Rindu DnT Jordan

Orang kata, apa yang kita ada sekarang,manfaatkan sebaiknya , guna sebaiknya untuk bekalan masadepan. Akan sampai satu saat yang kita akan merindui semuanya sebab kenangan dulu memang takkan berulang, takkan berulang benda yang sama. Perkara mungkin sama tapi rasa yang seperti dulu takkan pernah sama

Dakwah dan Tarbiah di Jordan.

Rindunya. Setiap minggu kita akan ada usrah, saling mengingatkan saling menguatkan,sama2 refresh iman, semuanya tak lain dan tak bukan kerana Allah je. Rindu  daurah. Daurah syita memang best, hampir setiap hari full dengan majlis ilmu, kalau hari yang ada kelas dan klinik memang semput tapi best. Rindu mukhayyam, feel dye lain, banyak ajar erti syukur dan dapat banyak sangat input!Rindu rehlah. Rindu nadwah. Rindu wadah2. Rindu activism, rindu i4syria jordan, rindu nak gi kem2, rindu anak2 pelarian syria. Rindu salam media. Rindu RI. Rindu akhawat. Rindu kelab ikram jordan. Rindu semuaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :'(

Allah, syukur sangat dapat kenal tarbiah. Kalau tak taktahu lah macam mana keadaan fakhriah sekarang. Sekarang banyak baca pasal ramai yang tak suka usrah, tak suka jemaah2, kenapa ada banyak2 jemaah.  haa jawapan tu kena kena cari sendiri. kena banyak baca. kenapa rasa tak best usrah? kita sama2 refleksi diri. adakah kita jumpa usrah yg salah dan pembawakan usrah yang kita taksuka, yang tak ikut taste kita? hmm. tu semua atas masing2.

check balik apa yang kita nak sebenarkan. apa2 yang kita buat pun, kita nak redha Allah kita nak Allah sayang. tak kisah dengan cara macam mana. tak kisah dengan jemaah mana.  yang penting ikut syariat, banyak baca dan kaji dulu betul2. semua atas masing. senyum :)

No comments:

Post a Comment