Mesti Baca!!!

Mesti Baca!!!
" Sedarilah posisi dan fungsimu dalam sejarah, dan laksanakanlah tugas suci ini dengan pengertian, keyakinan dan kesabaran. " (Imam Hasan Al-Banna)

Thursday, January 26, 2017

Anugerah yang tak ternilai :')



Allah,
Aku mencari kekuatan dalam diriku,
Aku rasa kurang,
Aku cari sehingga merentas benua,
Malam ni, kau temukan aku dengan erti sebenar hidup.
Ku temu kekuatan dalam mencintai ibu bapaku,
Kita tak hidup bersendiri
Terkadang hasrat kita harus dikorbankan
Untuk sebuah cinta
Cinta suci

Allah, aku rindu sekali
Rindukan abah
Rindu dengar nasihat,tawanya, tegasnya, guraunya
Setiap tingkah lakunya
Rasa selamat di samping abah
Kini abah dah takde untuk temani di dunia
Mungkin abah lihat nun jauh dari sana
Abah aku rindu
Aku rindu
Doa anak solehah untukmu
Saat aku kucupmu untuk terakhir kali
Aku  bisikkan, “abah kita jumpa kat syurga yaa”

Allah, kuatkan ibuku
Tak pernah aku jumpa wanita setabah ini
Senyum sentiasa terukir dibibir
Walau besar ujian melanda dirimu
Kehilangan insan yang paling kau cinta
Insan yang engkau sentiasa disampingnya hamper 28 tahun
Tak mudah untuk terima kehilangan orang yang kita cinta
Ibu, kau sumber kekuatanku
Manakan bias kucari insan semulia ini
Allah, kau penuhikah hatinya dengan cintaMu
Kau isilah hatinya dengan cintaMu
Kau kuatkan dia
Kau sayangi dia
Jaga dia untukku
Jadilah kerinduan buat abah tak pernah padam

Kumpulkan kami sekeluarga di SyurgaMu
Bantulah ya Allah. Bantulah :’(


260117, 10.07pm. Jo








No comments:

Post a Comment