Mesti Baca!!!

Mesti Baca!!!
" Sedarilah posisi dan fungsimu dalam sejarah, dan laksanakanlah tugas suci ini dengan pengertian, keyakinan dan kesabaran. " (Imam Hasan Al-Banna)

Thursday, February 24, 2011

~Sambutan Maulidur Rasul~




ASSALAMUALAIKUM...

            Salam jumaat utk semua... penghulu segala hari dan merupakan hari yang mulia..Nk berkongsi tntg sambutan hari maulidur rasul yang terakhiir......di sekolah... emm,cdey bunyinye! sob3!Meriah sgt sambutan tu kelmarin dan rasa sgt bermakna.. Menyambut hari kelahiran junjungan besar Nabi Muhammad SAW yang sangat dikasihi. Ktika perarakan,5AI berbaris di hadapan sekali,huhu.. best2! tambahn pulak cik tikah n syuk yang mengetuai alunan selawat dgn suara mereka yg merdu.. Pljar muslimin x tau guane cerita. Alhamdulillah,sumenye berjalan lancar dan berharap agar alunan selawat tersebut terkesan di hati setiap pelajar..Amiin... 

            Pada pukul 10.30,semua plajar muslimin dan muslimat form4 and form 5 kene duduk kat dewan utk dgar ceramah maulidur rasul oleh se0rg pensyarah dari UNISZA.. Cramah 2 best and x la bosan sangat tp entah nape rase ngantok gop sket..sket je la..hehe.. Then,kitorang sume menjamu nasi n gulai daging lembu yg disponsorkan oleh cg yang x dketahui identitinya.jeng2! Nikmat sungguh cume nasi je kras sket..hhehe..


                                                        ~ cik tikah n cik baya~


                                                 ~kain rentang 5AI punye~



                                                        ~berebut-berebut~


                                                   ~ smngatnye cg aziz snap gmbr~














                                                           ~my cutest fren~

             Lpas 2 semua plajar bleh pulang.. Punye la excited nk balik,x ingat plak ade pejumpaan nuqabat prs..  tertangguh plak hasrat nk balik awl.cdey sgt2! sabar2.. Mase mula2 dpat tahu jd naqibah, rase cdey sgt & xnak trime tgas 2 coz takut kalau xdapat jalankan tanggungjawab dengan baik. Tp,bila fikir semula,ini adalah satu amanah & amanah 2 harus dipikul dengan baik dan sempurna.. moge Allah mempermudahkan segala urusanku..Amiin..

- Hadis diriwayatkan oleh Abu Daud bermaksud:
   "Tunaikanlah amanah kepada orang yang memberi amanah kepada mu dan jangan pula kamu khianati orang yamg maengkhianati diri mu ”
- Hadis Rasulallah S.A.W
“ Tidak sempurnalah keimanan seseorang yang tidak bersifat amanah dan tidaklah sempurna agama seseorang yang tidak dapat menepati janjinya.

No comments:

Post a Comment